www.Flat6.dk :: Forums :: Teknisk Porsche forum :: Teknik sniksnak omkring din Porsche

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Spørgsmål i lidt af hvert-klassen
Gå til side       >>  
Bestyrer: LOK, Killroy, JDamm
Ophavsmand Indlæg
Jenshøj
man jul 28 2008, 09:46

Registeret medlem #63
Oprettet: tor jun 19 2008, 11:41
Kære Jer

Så er jeg klar igen med en stribe spørgsmål af nybegynderslagsen vedrørende min 912'er. Mener jeg fik at vide ved, at der ikke fandtes dumme spørgsmål, så here goes

1)
Synes jeg kan læse, at bilen køre glimrende på almindelig benzin tilsat byltilsætning. Fås det på servicestationerne eller skal det bestilles? Og hvor meget skal tilsættes?
2)
Olie.. Hvilken olie kan anbefales, og hvor kan jeg anskaffe det?
3)
Er der andre væsker, der skal tilsættes, og som jeg skal være obs på for ikke lige pludselig at springe i luften, ikke kunne bremse etc. etc.?

Med lidt held får jeg plader på den i næste uge, så det er jo godt at være forberedt. Håber også at kunne møde en stribe af jer live, så jeg rigtig kan overdække jer med spørgsmål

Håber I kan hjælpe og tak for det

[ Redigeret man jul 28 2008, 09:47 ]
Tilbage til toppen
JDamm
man jul 28 2008, 10:20

Registeret medlem #4
Oprettet: tor maj 08 2008, 19:26
Sted: Østjylland
Hej jenshøj

NEJ, der er ingen dumme spørgsmål, slet ikke.

1) Jeg har prøvet at køre på 95, 98 og den nye Shell 99 oktan. Jeg har prøvet at booste 95 oktanen op til 98, med oktan booster. Jeg er kommet frem til at det letteste (og billigste) er, tank en alm. 95 blyfri og tilsæt blyerstatning. Det kører min Porsche rigtig fint på. Der sker ingenting ved at køre på en lav oktan, motoren kan eftertænde en smule, det er det hele. Skulle din moror eftertænde, så kør på 98 oktan. Blyerstatning køber du på tanken (feks ved OK, der er flasken rød) Blyerstatningen er vigtig, den bevirker at dine ventiler smøres. Det står bag på flasken, hvor meget du skal blande i, ca 2 delestreger til 20-30 liter bensin.

2) En fremragende olie til din motor er en Duchams Q 20-50 Classic. Den er miniralsk, så dine pakninger ikke tørrer ud. Den koster 199,- for 4,5 liter og købes feks i Bilka.

3) Nææ, det ville være en god ting, at få udskiftet dit bræmsevædske. Ingen ved formentlig hvornår det sidst er skiftet. Er du ikke lidt praktisk, så få en fagmand til at skifte det (feks. VJ Auto) ellers er det bare at lufte dine calibre ud, og løbende hælde nyt bremsevædske i beholderen i bagerummet. Lad være med at lade beholderen løbe tør, fyld tit efter, ellers får du luft i systemet. Et lille fif her, er at have et lille stykke gammel bensinslange, som du sætter over udluftningsstudsen på din caliber. Når du så sætter slangen over studsen og lader den gå ned i en flaske, pumper du på bremsepedalen. Den gamle bremsevædske løber ned i flasken, når du pumper bremsepedalen i bund, men som sagt fyld op løbende.

mvh
JDamm

[ Redigeret man jul 28 2008, 10:24 ]

1969 911T "The White Lady"
1976 930 "The Phantom"
aka The Beauty and the Beast

PFFP
Tilbage til toppen
Jenshøj
man jul 28 2008, 10:35

Registeret medlem #63
Kære Jesper

Mange tak for dit altid hurtige svar
Jeg tager et smut på indkøb en af dagene og inden længe, tror jeg, det er en god idé at gæste VJ Auto.
Hvad med olieskift? Er det også noget, man bør foretage sig i den nærmere fremtid og hvorfor egentligt?

Christian
Tilbage til toppen
JDamm
man jul 28 2008, 11:05

Registeret medlem #4
Hej Christian

Jeg ville også skifte olie hurtigst muligt, dog uden at gå i panik. Hvorfor, olien kan jo være gammel eller vognen har kørt mange kilometer. De egenskaber i olien som gør den smidig og smørende, aftager jo ældre olien bliver og har en olie kørt mange kilometer er denne evne meget aftaget. Så skift olie og oliefilter også, så er du sikkert kørende et stykke tid endnu. Kloge hoveder anbefaler olieskift for hver 5000 km eller en gang om året. Det bedste er at skifte olien lige inden man sætter Porschen i vinterhi. De urenheder og evt fugt som kan forefindes i olien kommer ud, og sidder ikke og korrodere vinteren over. Men hvis du skifter olie og oliefilter nu, skal du ikke skifte igen før til næste sæson. Hvis du alligevel skal ud til VJ auto for at få skiftet bremsevædske, så få Kasper til at bestille et oliefilter hos Porsche. Det kan godt betale sig, at købe oliefilter ved Porsche, og Kasper få yderligere procenter. Hvis du selv vil skifte olien kan du gøre det hos mig, jeg har lift, jeg skal nok hjælpe.

mvh
JDamm

[ Redigeret man jul 28 2008, 11:06 ]

1976 930 "The Phantom"

PFFP
Tilbage til toppen
Jenshøj
man jul 28 2008, 11:41

Registeret medlem #63
Hej Jesper

Det er rigtig pænt af dig, tak Og det vil jeg gerne holde dig op på - jeg vil jo yderst gerne lære, hvad jeg kan om bilen, motoren og hvordan, man vedligeholder den.
Jeg bestiller filteret hos Kasper i den nærmeste fremtid. Er det noget han skal montere, eller er det også noget, man selv kan klare? (Hvis man ved, hvad man laver, vel at mærke )
Tilbage til toppen
LOK
man jul 28 2008, 12:27

Registeret medlem #1
Oprettet: ons maj 07 2008, 14:35
Sted: Silkeborg
Hej Jenshøj

Tillykke med bilen

Hvis du kikker ud til Jesper en dag, kikker jeg nok også ud og ser din nye dyt, så kan jeg jo også lige tjekke om Jesper har styr på det

Jenshøj skrev ...

Hej Jesper

Det er rigtig pænt af dig, tak Og det vil jeg gerne holde dig op på - jeg vil jo yderst gerne lære, hvad jeg kan om bilen, motoren og hvordan, man vedligeholder den.
Jeg bestiller filteret hos Kasper i den nærmeste fremtid. Er det noget han skal montere, eller er det også noget, man selv kan klare? (Hvis man ved, hvad man laver, vel at mærke )

MVH Lars

Einstein er væk, Marx er død, Men jeg har det fint

P.S. Et par små hint
*Hvis i vil indsætte smileys i jeres indlæg så tryk på smileys knappen under chat. boksen ovre til højre og indsæt
*Hvis i oploader billeder så lav den i 800*600 eller mindre så passer de perfekt til hjemmesiden
Tilbage til toppen
Jenshøj
man jul 28 2008, 12:47

Registeret medlem #63
Hej Lars

Mange tak for det
Og det lyder bare helt fint med et lille træf en dag i den nærmere fremtid

Alt godt,

Christian
Tilbage til toppen
JDamm
man jul 28 2008, 14:12

Registeret medlem #4
I skal være så hjertelig velkommen. Køb filteret af Kasper, men skift det ikke førend vi skal skifte olie.

mvh
JDamm

PS Jeg vil ikke tage arbejde fra Kasper, men olieskift, DET skal man selv kunne klare............

1976 930 "The Phantom"

PFFP
Tilbage til toppen
Jenshøj
tir jul 29 2008, 06:34

Registeret medlem #63
Lyder aldeles fremragende
Tilbage til toppen
Peter H
tir jul 29 2008, 19:21

Registeret medlem #71
Oprettet: søn jul 06 2008, 12:50
Jeg læser spændt med, da jeg jo også næsten lige har erhvervet mig en 912'er.

Jenshøj: Kan du ikke bestille ét filter til mig også? Jeg skal give en passende avance for ulejligheden

JDamm: Kan jeg så ikke også presse mig på til 912olieskiftstræf? Jeg kan lave pizza og cola!!! (hvis der altså er en pizzamand i Ry)

[ Redigeret tir jul 29 2008, 19:22 ]
Tilbage til toppen
LOK
tir jul 29 2008, 21:12

Registeret medlem #1
Virker det ikke som om at vi har lejligheden til et lille træf

Er der flere der vil kikke ud

Peter H skrev ...

Jeg læser spændt med, da jeg jo også næsten lige har erhvervet mig en 912'er.

Jenshøj: Kan du ikke bestille ét filter til mig også? Jeg skal give en passende avance for ulejligheden

JDamm: Kan jeg så ikke også presse mig på til 912olieskiftstræf? Jeg kan lave pizza og cola!!! (hvis der altså er en pizzamand i Ry)

MVH Lars

P.S. Et par små hint
*Hvis i vil indsætte smileys i jeres indlæg så tryk på smileys knappen under chat. boksen ovre til højre og indsæt
*Hvis i oploader billeder så lav den i 800*600 eller mindre så passer de perfekt til hjemmesiden
Tilbage til toppen
Jenshøj
ons jul 30 2008, 12:56

Registeret medlem #63
Lige så snart jeg har skruet pladerne på, melder jeg mig klar til start. Det skulle meget gerne være i slutningen af næste uge.

Så skal jeg nok følge op, så vi kan finde en dato og derefter bestille et filter til dig og mig, Peter.

Men helt perfekt med et lille olietræf - det vil jeg glæde mig til

[ Redigeret ons jul 30 2008, 13:08 ]
Tilbage til toppen
LOK
ons jul 30 2008, 22:32

Registeret medlem #1
Hej igen

Lydder kanon

Husk også vores Ry træf
-|LINK|-

Der håber vi også at se jer

Jenshøj skrev ...

Lige så snart jeg har skruet pladerne på, melder jeg mig klar til start. Det skulle meget gerne være i slutningen af næste uge.

Så skal jeg nok følge op, så vi kan finde en dato og derefter bestille et filter til dig og mig, Peter.

Men helt perfekt med et lille olietræf - det vil jeg glæde mig til

MVH Lars

P.S. Et par små hint
Tilbage til toppen
Peter H
tor jul 31 2008, 07:24

Registeret medlem #71
Oprettet: søn jul 06 2008, 12:50
Jamen bortset fra at værten endnu ikke har sagt god for det, så synes jeg også det lyder godt

Jenshøj: Der kunne ske at være leveringstid på sådan et filter, så det skal nok gerne bestilles allerede. JEg skal gerne gøre det, men giv lige besked på, så vi ikke pludselig har 2 hver!
Tilbage til toppen
Jenshøj
tor jul 31 2008, 09:32

Registeret medlem #63
Vi mangler naturligvis grønt lys fra værten - det er klart

Jeg tager et smut til Tyskland om nogle timer og er hjemme igen søndag. Hvis du mener, Peter, der skal bestilles allerede nu, er du velkommen til at kontakte Kasper, VJ Auto i weekenden. Så følger jeg lige op på status søndag eller mandag. OK?
Tilbage til toppen
Gå til side       >>   

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF